Cukorbetegség szűrés

Diabéteszszűrés - Kinek, mikor ajánlott ellenőriztetni a vércukorértékeit?

CUKORBETEGSÉG: Hogyan alakul ki a cukorbetegség? [2021]

Ezen érték esetén indokolt a cukorterheléses teszt elvégzése OGTT. A magas vércukorszint már akkor is károsítja a szív-érrendszert, ha a cukorbetegség még nem áll fenn, csak cukorbetegség szűrés.

cukorbetegség szűrés

Ezért évente egyszer feltétlen javasolt ellenőriztetni a vércukorszintet, hogy a szénhidrát anyagcsere eltérés mihamarabb kiderüljön. Így sejtszintű éhezés alakul ki, mivel a cukor szolgáltatna energiát a sejteknek, de az nem képes bejutni oda, mert az inzulinnak ellenállnak a sejtek. Ez akár évekig tünetmentes, mert a szervezet a szokásosnál nagyobb mennyiségű inzulint cukorbetegség szűrés, így a vércukorszint nem emelkedik.

Az emelkedett vércukorszint akkor jelenik meg, ha a szervezet már nem tudja ellensúlyozni ezt az inzulin-rezisztens állapotot, a hasnyálmirigy inzulintermelő Béta-sejtjei kimerülnek.

cukorbetegség szűrés

Az időben észrevett korai eltérések felhívják a figyelmet a későbbi betegség kockázatára, és életmódváltással, rendszeres kontrollal kitolható a hasnyálmirigy kimerülése. Laborvizsgálat a rendelőben munkanapokon előzetes időpontegyeztetés után reggel ½ óra között.

cukorbetegség szűrés

Szakmailag éhomi vérvételre ez a leginformatívabb időpont, mivel a rizikó szempontjából fontos adatok a napszaki ingadozásnak köszönhetően változhatnak és félreinformálhatnak. A laborleletek cukorbetegség szűrés konzultáció diabetológusainkkal, szükség esetén dietetikusunkkal.