Cukorbetegség és osteoporosis kezelés

cukorbetegség és osteoporosis kezelés

Deréktáji fájdalmak, diffúz mozgásszervi panaszok, a gerinc háti görbületének fokozódása, a testmagasság csökkenése, más okkal nem magyarázható hasi panaszok, visszatérő vesekövesség, kis trauma hatására bekövetkező csonttörés esetén a kórképre gondolni kell. A betegség legnagyobb egészségügyi kockázatát a következményes csonttörések jelentik. Csípőtáji törések esetén a halálozás olyan nagy arányban tapasztalható, mint cukorbetegség, vagy emlődaganat esetében.

A csontritkulás elsősorban csukló, csigolya, csípőtáji és felkartörést okoz. Dexa-vizsgálat A dexa-vizsgálat a teljes test csontsűrűségének és ásványi anyag tartalmának, valamint a zsír- illetve lágyszövet tömegének és arányának számítására egyaránt alkalmas.

Csontritkulás

A vizsgálat már akkor figyelmeztet a csontritkulás veszélyére, mielőtt az komoly panaszokat okozna, így a megfelelő orvosi kezelés időben, a súlyosabb problémák kialakulása előtt megkezdhető. A vizsgálat előtt a betegségekre, csonttörésre vonatkozó minden családi és személyes előzményre kiterjedő kérdőív kitöltése szükséges, mely adatok a számítógép adatbázisába kerülnek.

1. Hipoglikémiás kóma cukorbeteg 1 type kezelése
  2. Öröklött és alkati tényezők: A maximálisan elérhető csonttömeget 80 százalékban genetikai tényezők szabják meg.
  3. A cukorbetegségben szenvedő osteoporosis kezelése és fájdalomcsillapítása
  4. Kezelés rúnák cukorbetegség
  5. A draket kezelésére szolgáló kereskedelem

A denzitometriás DEXA vizsgálat fájdalommentes. A páciensnek néhány percig cukorbetegség és osteoporosis kezelés a gépen mozdulatlanul, fekvő helyzetben maradnia.

Category: A kábítószer lefelé irányuló nyomása a cukorbetegségben

Megelőzés A csonttömeg csökkenése minden embernél bekövetkezik, a csonttömeg vesztés mértékét a genetikai tényezők mellett életmódunk is nagyban cukorbetegség és osteoporosis kezelés. A betegség megelőzése és kezelése egy komplex feladat, része a kálciumdús étrend, a megfelelő D-vitamin ellátottság, a csonttömeg- izomtömeg megtartását biztosító, és a mozgáskoordinációt javító mozgásprogram, a következményes ízületi és izomfájdalmak csökkentését szolgáló balneo-fizioterápia, relaxáció.

cukorbetegség és osteoporosis kezelés

Életviteli tanácsadás, betegfelvilágosítás Fontos a beteg rizikófaktorainak felmérése, és a lehetséges rizikótényezők kiiktatása, különös tekintettel a mozgásszegény életmódra. Megfelelő kálcium és D-vitamin bevitel biztosítása A megfelelő kálciumbevitel a normális növekedéshez, a csúcscsonttömeg kialakulásához, illetve a felnőttkori csontanyagcsere egyensúlyának fenntartásához rendkívül fontos.

A diabetes mellitus az osteoporosis egyik kockázati tényezője lehet - egyre több a bizonyíték Összefoglalás Az osteoporosist csökkent csontsűrűség, a csontszövet finomszerkezetének megváltozása és fokozott törékenysége jellemzi. A csontritkulás a leggyakoribb anyagcsere eredetű kórkép. Diabetesszel való kapcsolatát az es évek óta kezdték vizsgálni. Azóta világszerte több kutatócsoportot foglalkozta az a kérdés, miért alakul ki korábban csontritkulás a cukorbetegekben, mint a normális szénhidrát anyagcserével rendelkezőkben.

Ma Magyarországon mg kálciumot fogyaszt egy ember átlagosan naponta, a szükséges mg helyett. A megfelelő kálciumdús étrend illetve a kálcium gyógyszer formájában történő pótlása elengedhetetlenül fontos. A D-vitamin szintén meghatározó eleme a csontépítésnek, gyógyszeres pótlása és a megfelelő UV expozíció napozás szintén alapvető.

Csontritkulás tünetei és kezelése

Mozgásterápia A mozgás a csontépítő sejtek egyik fő serkentője, a mozgás tehát elsődleges a csontritkulás terápiájában. A gerincre függőleges terhelést adó mozgásformák a leghatásosabbak séta, kocogás, torna, tánc.

cukorbetegség és osteoporosis kezelés

Hasznos minden beteg számára egy, az általános állapotának, egyéb betegségeinek megfelelő, egyéni tornaprogram betanítása. Az izomzat megerősítése, a mozgáskoordináció, az egyensúlyérzék javítása segít megakadályozni az eleséseket, ezáltal a következményes csonttörések kialakulását.

cukorbetegség és osteoporosis kezelés

Elesések megelőzése Az esések megelőzésében fontos a társbetegségek kezelése, vérnyomás, vércukorértékek beállítása, hallás- látásproblémák, szédüléses állapotok kezelése. Amennyiben szükséges gyógyászati segédeszközök, támbot, járókeret használata.

A lakókörnyezet átalakításánál a megfelelő megvilágítás, akadálymentesítés, csúszásmentesítés, korlátok, kapaszkodók felszerelése segíthet. Gyógyszeres terápia Különböző támadáspontú gyógyszerek a csontbontás gátlásával vagy a csontképzés fokozásával segítik a csonttömeg megtartását.

Fizioterápia, balneoterápia A fizioterápiás eljárások közül a gyógytorna kiemelendő, amelynek célja az izomerősítés mellett az izomzat nyújtása, lazítása, kontrakturák kialakulásának megelőzése, mozgástartományok javítása, koordináció javítása, aerob kapacitás növelése, lágyrész rendellenességek kezelése. Egyéb fizioterápiás kezelések tradicionális gyógykezelés, gyógyvízben fürdés, masszázs, pakolások a fájdalmak csökkentésében illetve az izomlazításban segítenek.