Neuropátia fórum

Perifériás neuropátia tünetei és kezelése

Hozzászóló:penzesmeli70, 2014-08-02 19:34

Zsibbadás a végtagokban — perifériás neuropátia is lehet Egészségmagazin A kéz és a láb zsibbadásának számtalan egyszerű, kézenfekvő oka lehet, azonban ha a tünet visszatérően jelentkezik, akár komoly probléma is állhat a háttérben.

Jakab Gábor PhD, a Neurológiai Központ neurológusa arra hívta fel a figyelmet, hogy elsősorban az alapbetegséget kell kezelni neuropátia fórum kínzó tünetek megszűnéséhez.

neuropátia fórum

Perifériás neuropátia is okozhat zsibbadást Ha a központi idegrendszeren kívüli idegrostok károsodása miatt nem megfelelő a kommunikáció az idegrendszer és az egyes testrészek közt, perifériás neuropátiáról beszélhetünk. Akkor gyanakodhatunk erre a problémára, ha a végtagokban zsibbadás, bizsergés jelentkezik, vagy éppen érzéskiesést tapasztal a páciens.

neuropátia fórum

Ez utóbbi azt jelenti, hogy nem, vagy kevésbé érzi a fájdalmat, a hőt az adott testrészen. Ritkábban, de a karokban, lábakban olyasmit érez az érintett, ami valójában nem létezik.

• Hozzászóló: Meeetya, Válasz erre: penzesmeli70, 37 éves vagyok, és 8 éve cukorbeteg.
  • Szövődmények Mi a perifériás neuropátia?
  • Jakab Gábor PhD neurológus Ha az idegsejtek neuronok sérülnek vagy tönkremennek, neuropátia neuropathia jelentkezik.
  • Neuropátiák - Neurológiai Központ
  • Lábunkban jelentkezik elsőként az idegbaj - Blikk
  • Hsn és cukorbetegség kezelése
  • Gyermekének cukorbetegség kezelésének
  • Fájdalmas neuropátia (Diabéteszes) - Fórumok 1. oldal

Ha az idegek tovább károsodnak, neuropátia fórum is társulhat a tünetekhez, ami idővel akár izomsorvadássá is fajulhat. Ekkor már előrehaladott neuropátiáról beszélhetünk, amit semmiképp sem érdemes megvárni, és már az első tüneteknél orvoshoz kell fordulni.

neuropátia fórum

Milyen okai lehetnek a perifériás neuropátiának? Ha beütjük könyökünket, elzsibbad az alkarunk, ugyanis megnyomtuk a könyökideget. Ha azonban az ehhez nagyon hasonló zsibbadás vagy a fent említett bizsergés, érzéskiesés többször vagy tartósan jelentkezik, valószínűleg komolyabb dolog állhat a háttérben.

neuropátia fórum

Olyan betegségeknek is utána kell járni, mint a pajzsmirigy alulműködés, daganatos betegségek, sclerosis multiplex SM vagy a Parkinson-kór. A gyakori okokon kívül természetesen még számos, jóval ritkább oka is lehet a végtagokban jelentkező zsibbadásnak, érzéskiesésnek.

Zátrok Zsolt 8 hónap Stresszre gyanakszom és arra, hogy rosszul kezeli ha felzaklatják. Leginkább stressz-reakciónak ha úgy tetszik pánikrohamnak tűnik.

Nem szabad figyelmen kívül hagyni az esetleges gyógyszer mellékhatást, a nyugtalan láb szindrómát, a hiperventillációs szindrómát és a pszichés okokat sem — hangsúlyozza neuropátia fórum.

A kezelés a diagnózistól függ Az orvosi vizsgálat első lépése annak megállapítása, hogy hol van a baj, mely testrész vagy testrészek az érintettek. Az okot a tünetből kiindulva kell megkeresni, eldönteni, hogy a központi idegrendszer vagy a perifériás idegrendszer problémája, illetve károsodása okozza-e neuropátia fórum ismerteti Jakab doktor.

Neuropatías Vasculíticas - Dra. Carolina Márquez

Maga a panasz akkor szüntethető meg, ha a hátterében meghúzódó alapbetegség gyógyítható. Például ha a betegség hátterében pajzsmirigy-működési zavar áll, akkor segíthet annak kezelése, a cukorbetegségnél természetesen a neuropátia fórum kell rendben tartani, míg a hiányállapotoknál megoldást jelenthet a hiányzó anyag pótlása.

Mi a perifériás neuropátia?

Magát a perifériás neuropátiát azonban tünetileg is lehet kezelni. Ennek egyik legfontosabb eszköze a torna, az izmok folyamatos erősítése. Az idegek ugyan regenerálódhatnak, de a neuropátia általában inkább csak karban tartható, a romlás lassítható vagy megállítható, tüneti kezelésre a későbbiekben is szükség lesz.