Nagyi a diabétesz

Korunk egyik népbetegsége a cukorbetegség

Milyen típusai és tünetei vannak, milyen szövődményei lehetnek, hogyan kezelhetjük és mire kell figyelnünk cukorbetegként?

cukorbetegség kezelés inzulin

Médialapozó Kétféle típusát különböztetjük meg a diabétesznek, így a kezelésük is más-más módszerekkel történik. Ebben az esetben létfontosságú az inzulinkezelés. Fotó: Facebook A 2-es típusú általában idősebb korban, lassan, többnyire lappangva, észrevétlenül, hosszú évek alatt alakul ki, amelynek sokáig nincsenek is nyilvánvaló tünetei: gyakran társul elhízással, magas vérnyomással, zsíranyagcsere-zavarral.

• Korunk egyik népbetegsége a cukorbetegség - Király Nóra blogja
  • Pinterest Szomjúság, fáradtság, fogyás és fertőzések A cukorbetegség tünetei között szerepelhet a szomjúság, a hirtelen fogyás, a zsibbadó végtagok vagy a lassan gyógyuló sebek.
  • „De hát nem is vagy öreg” – tévhitek a diabéteszről (és a valóság) — csend/élet magazin
  • Tényleg „visszafordítható" a 2-es típusú cukorbetegség? - Dívány
  • Inzulinrezisztencia és cukorbetegség közötti különbség

Ennek kezelési módja az állapotunktól is függ: a szakorvos javasolhat diétát, felírhat gyógyszert, akár inzulinos kezelés is szükségessé válhat. Fotó: Facebook Kerüljük el a szövődményeket!

súlyos cukorbetegség élettani tünetei

Mindkét csoportnál elsődleges cél, hogy a vércukorszint minél jobban megközelítse az egészséges ember vércukorértékét. Rendszeres ellenőrzéssel megelőzhető vagy legalábbis lényegesen lassítható a cukorbetegség szövődményeinek, többek között az érelmeszesedésnek, a szemproblémáknak, a vesebántalomnak, vagy a diabéteszes lábnak a kialakulása.

diabétesz a gyermekek kezelése megelőzése

Vegyünk részt rendszeresen szűrővizsgálatokon is! Fotó: archívum Mozgás és táplálkozás Amellett, hogy cukorbetegként fontos a rendszeres sport, a táplálkozásra is oda kell figyelnünk.

a diabetes piócák

Első lépésként tanuljuk meg az alapvető élelmiszerek szénhidráttartalmát, napi alkalommal együnk,s mindig kis mennyiségű ételt fogyasszunk el. Továbbá vigyázzunk arra, hogy vérnyomásunk és koleszterinszintünk mindig a normál tartományban maradjon!

diabétesz kezelésében mineral

Hasznos tanácsok Ha tablettát szedünk, ügyeljünk arra, hogy azokat mindig a megfelelő időben nagyi a diabétesz be! Figyelem, soha ne duplázzuk meg a dózist, mert elfelejtettünk bevenni egyet!

Ha az adagunkat már több mint két órája nem vettük be, hagyjuk ki, és a következő adagot az eredeti terv szerint vegyük be!

gora nyárfa diabétesz kezelésében

Továbbá csak akkor hagyjuk abba a tabletták szedését, ha erre a szakorvos kért meg minket! Ha inzulinra szorulunk, ügyeljünk az inzulinbeadás helyes technikájára.

Beadás után számoljunk el ig, és addig tartsuk bent a tűt, a helyét ne masszírozzuk. Rendszeresen ellenőrizzük, és változtassuk nagyi a diabétesz inzulin beadásának helyét, hogy elkerüljük az inzulincsomó kialakulását!

Miért okoz a cukorbetegség kéz- és lábzsibbadást? A végtagok zsibbadása és bizsergése gyakori panasz cukorbetegség esetén, és nem ritka, mikor ez a panasz vezeti el a beteget a diagnózishoz, nagyi a diabétesz a diabetológushoz. A tartósan magas vércukorértékek ugyanis idegkárosodást eredményezhetnek. Nemzetközi vizsgálatból ismert, hogy az újonnan diagnosztizált 2-es típusú cukorbetegek közt nagy számban vannak olyanok, akiknél már a felismeréskor vizsgálattal kimutatható az idegi károsodás, az úgynevezett neuropátia. A cikk az ajánló után folytatódik Megjelent Mentes Anyu legújabb szakácskönyve!