Nemzeti ajánlások a diagnózis és a kezelés a cukorbetegség

Magyar Diabetes Társaság On-line
Szexuális problémák A 2-es típusú cukorbetegség okai A 2-es típusú cukorbetegség pontos oka nem ismert, de nagyobb valószínűséggel fordul elő az alábbi esetekben: 40 év feletti életkor A cukorbetegség előfordulása több családtagnál Terhességi cukorbetegség a kórelőzményben 4 kg-nál nagyobb súlyú gyermek szülése a kórelőzményben Hasi típusú elhízás haskörfogat férfiak esetében 94, nőknél 80 cm-nél nagyobb Magas vérnyomás Bizonyos népcsoportokhoz tartozás Ha hozzátartozójánál a fentiek közül három vagy több is előfordul, érdemes kezelőorvosánál vizsgálatot végezni a cukorbetegség kizárására.

Diabétesz Világnap Megjelent: A Diabétesz Világnapot november én ünnepeljük, amelyet a Nemzetközi Diabétesz Szövetség IDF és tagszervezetei rendeznek meg minden évben szerte a világban.

Ezen a napon született Frederick Banting, aki Charles Besttel karöltve fedezte fel az inzulint ben.

cukorbetegeknek tea

A Nemzetközi Diabétesz Szövetség új adatai a cukorbetegség világszerte riasztóan növekvő előfordulására hívják fel a figyelmet. Ezt a tendenciát folytatva re a világon akár millió cukorbeteg is lehet.

sör élesztők a diabétesz kezelésében

Az inzulin felfedezésének közelgő századik évfordulója egyedülálló lehetőséget kínál arra, hogy elgondolkodjunk a cukorbetegség hatásain, és rávilágítsunk arra, hogy sürgősen javítani kell az érintettek számára az ellátáshoz való hozzáférést bizonyos országokban. Magyarországon az ellátáshoz és az inzulinhoz való hozzáférés megoldott, jól szervezett keretek között zajlik.

szelén cukorbetegség

A cukorbetegek kezelése és gondozása részben az alapellátásban, részben pedig szakellátásban valósul meg. Az 1-es típusú betegség gondozása a háziorvosokkal együttműködésben jellemzően a szakellátáshoz kapcsolódik.

Az inzulinok, inzulinanalógok többféle beviteli formában pl. A vércukorszint önellenőrzésére szolgáló, illetve egyes, bevitelhez és adagoláshoz szükséges eszközök gyógyászati segédeszközként pedig részesülnek társadalombiztosítási támogatásban.

cukorbetegség tünetei a bőrön

A cukorbetegség kezelése folyamán pedig rendkívül fontos, hogy meg kell tanítani a pácienst a diabétesszel kapcsolatos legfontosabb ismeretekre, hiszen a sikeres kezelés érdekében az együttműködés elengedhetetlen.

A világ számos pontjain sajnos a cukorbetegséggel élők majdnem fele nincs diagnosztizálva. Ha a cukorbetegséget nem ismerik fel és nem kezelik megfelelően, nagyobb a kockázata a súlyos és életveszélyes szövődményeknek, mint például a szívroham, a szélütés, a veseelégtelenség, a vakság és az alsó végtag amputációja.

Ezek a szövődmények csökkentik az életminőséget és magasabbak az egészségügyi költségek.

diabetic foot ulcer with osteomyelitis

A 2-es típusú cukorbetegségben szenvedők számának növekedését társadalmi-gazdasági, demográfiai, környezeti és genetikai tényezők együttes kölcsönhatása okozza. A legfőbb tényezők közé tartoznak az urbanizáció, a népesség elöregedése, a fizikai aktivitás csökkenése, valamint a túlsúly és az elhízás növekvő előfordulása.

körte cukortartalma

A bizonyítékok azt mutatják, hogy a 2-es típusú cukorbetegség gyakran megelőzhető, mindemellett a korai diagnózis és a megfelelő ellátáshoz való hozzáférés minden típusú cukorbetegség esetén elkerülhetővé teszi, vagy késlelteti a szövődményeket. Hasznos Linkek:.

A cukorbetegség tünetei