Szem betegség során a cukorbetegség kezelése, Cukorbetegséghez kapcsolódó szembetegségek

szem betegség során a cukorbetegség kezelése

A szembetegségek három fő típusa köthető a cukorbetegséghez. Retinopátia Szem betegség során a cukorbetegség kezelése cukorbetegség következtében a retina, azaz a látóideghártya erei károsodhatnak, ami látásvesztéshez vezethet. Korai stádiumban ennek az állapotnak nincsenek tünetei.

A betegség előrehaladtával az erek olyan mértékben károsodhatnak, hogy végül elzáródnak. Ennek hatására a retinában új erek képződnek. Ezek azonban gyengék, és megrepedve vér szivárog belőlük az üvegtestbe, ami gátolja a látást.

Cukorbetegség: így jelzi a szem a diabéteszt

A retinopátia hegesedéssel is járhat, ekkor a heg a látóideghártyát elmozdíthatja a helyéről. Ezt nevezik retinaleválásnak. Lézeres kezeléssel fotokoaguláció megelőzhetők a diabéteszes retinopátia által okozott további változások. Ettől azonban a látása nem javul meg.

szem betegség során a cukorbetegség kezelése

Ezért fontos, hogy a retina változásait korán észrevegyék. Glaukóma Glaukóma zöldhályog akkor alakul ki, ha a szemnyomás fokozódik.

Ennek hatására összenyomódnak azok az erek, amelyek vért szállítanak a retinához és a látóideghez. Ha a retina és a látóideg károsodik, megszűnhet a látás.

Cukorbetegség és látás: a leggyakoribb problémák

Fontos, hogy szemét rendszeresen ellenőriztesse, különösen, ha a családi kórtörténetben szerepel retinopátia, vagy ön vesebeteg nefropátia illetve magas a vérnyomása.

Ha a glaukomat nem diagnosztizálják időben, vaksághoz vezethet. Szürkehályog Szürkehályog esetén az átlátszó szemlencse elhomályosodik.

• Diabéteszes retinopátia
  • Gestational diabetes nice
  • A diabéteszes retinopátia és tünetei
  • Cukorbetegség és látás: a leggyakoribb problémák - PHOENIX Group
  • Magyar Diabetes Társaság On-line
  • A cukorbetegség a fejlett világban, így Magyarországon is a keresőkorú lakosság vezető vaksági oka.

Ez előfordulhat akkor is, ha egy bizonyos időn át magas volt a vércukorszintje. A homályos részen nem jut át a fény, ez csökkenti a látást, ami vaksághoz vezethet.

A szemben végbemenő változások lassan történnek, ezért nem feltétlenül tudjuk megmondani, zöld dió cukorbetegség kezelésében a cukorbetegség károsította-e a szemét. Nagyon fontos, hogy legalább évente egyszer megvizsgálják a szemét, mert a szemproblémák korai tünetei csak így fedezhetők fel.

szem betegség során a cukorbetegség kezelése

A diabéteszes retinopátia Kockázati tényezők Tudnia kell, hogy a cukorbetegség a vakság fő oka. Minél hosszabb ideje cukorbeteg, annál nagyobb a veszélye a retinopátia kialakulásának. Ha 2-es típusú cukorbetegségben szenved, a retinopátia már azelőtt kialakul­hat, hogy diagnosztizálták volna a cukorbetegséget.

A retinopátia korai jeleinek észlelése még nem jelenti azt, hogy ez a látására is hatással lesz. Kezeléssel megóvhatja a szemét attól, hogy károsodjon.

A magas vérnyomás, a vesebetegség és a családi kórtörténetben szereplő retinopátia egyaránt kockázati tényezők.

Magyar Diabetes Társaság

Tünetek A retinopátia észlelésével kapcsolatban az egyik nagy probléma, hogy eleinte nagyon kevés tünetet mutat.

Forduljon szemészhez, ha: homályos vagy kettős látása van! Kezelésként az alábbiak lehetségesek: Műtét: Ha a retinája nem károsodott súlyosan, akkor az üvegtest műtéti eltávolítása javíthat a látásán. Lézeres kezelés: A szemész szakorvos a súlyos szemkárosodást lézeres kezeléssel fotokoaguláció kezeli. Ennek során egy erős lézersugarat összpontosítanak a károsodott erekre. A lézeres kezelés azonban nem javítja a látását, és a szem betegség során a cukorbetegség kezelése is károsodhat a szeme.

Szoros vércukorszint-kontroll: A magas vércukorszint csökkentése fontos a retinopátia kezelése szempontjából. Ha a normálishoz közeli értéken tudja tartani a vércukorszintjét, akkor csökkenti a retinopátia romlását. Ennek eléréséhez a gondozását végző orvos megváltoztathatja a gyógyszeres kezelést.

szem betegség során a cukorbetegség kezelése

Rendszeres szemvizsgálat: Ha már kezelték diabéteszes retinopátiával, gyakrabban kell szemészeti ellenőrzésre járnia. Együttélés a diabéteszes retinopátiával Ha a retinopátia miatt már nem lát elég jól, akkor néhány változást kell véghezvinnie az életében, hogy megmaradt látását minél jobban tudja használni.

A szem állapota is utalhat diabéteszre?

Keressen fel egy olyan szakembert, akinek szakterülete a látásvesztés! Ne felejtse el megkérdezni tőle, hogy milyen szol­gáltatás jár a törvények alapján a gyengénlátóknak! Látásromlás esetén is kezelnie kell cukorbetegségét. A cukor­betegséggel kapcsolatos napi teendők egyszerű szervezési és címkézési módszerekkel megoldhatóak.

Például használjon domború címkéket vagy jelölőeszközöket a gyógy­szerek és a különböző felszerelések beazonosításához.

• A cukorbetegség szemészeti szövődményei
  • Fű kezelés cukorbetegség
  • Cukorbetegség: így jelzi a szem a diabéteszt - EgészségKalauz
  • A diabétesz szemészeti szövődményeiről | Szemészeti Klinika
  • A szem állapota is utalhat diabéteszre?
  • Hányféle szürkehályog létezik?

Az online betegtájékoztató információs oldalak a Lilly Hungária Kft. A kiadványt lektorálta: Dr. Neuwirth Gyula A kiadványt átdolgozta: Dr. Lilly Hungária Kft.